Oslo, Lapland, gewone leven. - Reisverslag uit Tartu, Estland van Judith Verweijen - WaarBenJij.nu Oslo, Lapland, gewone leven. - Reisverslag uit Tartu, Estland van Judith Verweijen - WaarBenJij.nu

Oslo, Lapland, gewone leven.

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 December 2012 | Estland, Tartu

Hello hello!

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik al anderhalve maand geen update meer had geplaatst! Heb het ook zoooo druk en de tijd vliegt!
De trip naar Riga lijkt alweer eeuwen geleden! Het weekend erna was ik druk bezig met mijn tentamen (afgesloten met een A-excellent :D) en daarna nog wat andere examens/testen gehad. Tot nog toe is alles goed afgesloten met A/B/C. Dus met die studiepunten gaat het de goede kant op :)

Het weekend na het tentamen zijn we met een groep van ong 20 man naar Oslo geweest! Een heel weekend door de stromende regen gebanjerd en in het duurste hostel ooit gebivakkeerd, maar het was de moeite waard en erg gezellig! Het was een erg geslaagd weekend :) De weken erna is alles zo zijn gangetje gegaan, nog wat testen, wat stappen, wat hallwayfeestjes, yoga class, wennen aan het feit dat het hier om 4 uur 's middags alweer nacht is, elke dag de sneeuw trotseren en uiteraard studeren.
Na al dit harde werk stond er afgelopen week weer wat leuks op het programma, namelijk de Lapland trip! Fantastisch!
Om 4 uur 's ochtends vertrokken we met de bus naar Tallinn om de ferry te nemen naar Helsinki. Vanuit Helsinki doorgereden naar Oulu, waar onze accommodatie was (een schattig cottage). Onderweg veel rendieren op de weg tegengekomen en heeeeeeel veel sneeuw gezien! Ook de koudste temperatuur ooit gevoeld ( niet dat ik het verschil voel tussen -12 of -25; het is allebei te koud :P ) en over een bevroren Baltic Sea gelopen!
We zijn naar Santa Town geweest, heb een foto met mr Santa himself en de Arctic Circle overgestoken! Ook hebben we een reindeer ride gedaan, een zoo bezocht, lekker in de sauna gezeten, gezelligheid gehad in het cottage met wat rum-cola en amaretto en vooral heel veel van de bus gezien :P. Zo'n bustrip is leuk, maar na 4 dagen elke dag in de bus te hebben gezeten, ben ik er weer even klaar mee. Maar het was een erg geslaagd tripje en het was erg gezellig met ons groepje :)

Nu zit ik alweer in mijn laatste weken, over 2.5 week sta ik alweer op Schiphol! Dat is zo'n gek idee! En het einde van het semester is hier net als in Utrecht, veel studeren en veel tentamens/papers/portfolio's etc.
Dus daar ben ik druk mee bezig, studeren. Uiteraard moet ik ook even rust nemen, dus vanavond ben ik uitgenodigd voor de Christmas party van de history students (ben benieuwd :P) en morgen ook een farewell party! Dan het weekend weer bikkelen en dan ben ik volgende week donderdagmiddag klaar met tentamens!
Als beloning gaan we lekker kerstmarkten in Tallinn volgend weekend en dan hebben we nog een paar gezellige kerstdagen voor de boeg hier.
ik ben benieuwd hoe dat zal zijn, maar tot nog toe zijn er nog zat mensen hier, dus zullen we het wel overleven :)

Liefs, Judith

• 14 December 2012 - 03:05

Anka Rietveld:

Hee sneeuwgans,
    We missen je !Het einde van je " Estland-avontuur " is gelukkig in zicht.Het ontvangstcomitee staat al in de startblokken natuurlijk,wat dacht je wat.
    Nog effe wachten en je bent weer op je eigen stek Heel gezellig dat je op 31 december a.s.thuis een feestje komt bouwen !Je drankje staat al koud.Nog even buffelen ,ach ja, die laatste loodjes...Tot gauw.